Geboren als dochter van een gelatiere, ijsbereider. Ja, die van de wereldberoemde ijssalon Zammatteo in ’s-Hertogenbosch. Ondernemen en hard werken is me dus met de ijslepel ingegeven. Op de Hotel Management School Maastricht bleek ook sales & marketing in mijn bloed te zitten. Claudia Zanin, aangenaam kennis te maken!
Gastvrijheidsbranche en congreswezen
Na jaren in de gastvrijheidsindustrie en congreswezen te hebben gewerkt, startte ik in 1998 mijn marketing-communicatiebedrijf Anin con Zeta. Uitgangspunt daarvoor was het vak waar ik goed in ben (marketing) combineren met wie ik ben: een Bossche Italiaan of Italiaanse Bossche. Zowel in opdracht, maar ondertussen ook heel wat in eigen beheer.
Tot aan mijn knieën in de modder
Door zelf tot aan mijn knieën in de modder te hebben gestaan, kan ik me des te beter verplaatsen in jou als opdrachtgever. Ik weet hoe een ondernemer, winkelier of zzp-er denkt, heb gastvrijheid en dienstverlening hoog in het vaandel staan. Verwacht van mij geen hogere wiskunde of dikke rapporten. Wat je wel mag verwachten is oprechte aandacht, nieuwsgierigheid, betrokkenheid en professionaliteit.
En wat levert dat op?
Als marketeer schrijf ik prettig leesbare teksten en als jarenlang gepassioneerd fotograaf met afgeronde vakopleiding fotografie krijg je pakkende, professionele foto’s. Het is een uitdaging om vast te leggen wat het bijzondere, unieke is dat elk beroep, bedrijf, persoon of gebouw in zich heeft. Om het vervolgens samen te smeden tot een samenhangend, afgerond geheel van tekst en foto’s.
Internet
Het bloed is ook bij mij gekropen waar het niet gaan kon. Mijn marketing-achtergrond, de passie voor Italië en ondernemersgenen hebben o.a. geresulteerd in het bedenken en exploiteren van (o.a.) het reis- en informatieportaal www.Italie.nl dat in januari 2001 live ging. Dit portaal is drie jaar op rij verkozen tot beste reiswebsite.
Retail
Daarnaast opende ik in 2005 Het ItaliëPunt. Het woord conceptstore bestond nog niet, dus werd het in de uitleg door mij regelmatig een ‘rare winkel’ genoemd omdat het vernieuwende aanbod niet onder een branche te plaatsen viel. Bijbehorende webwinkels volgden. Om uiteenlopende redenen sloot Het ItaliëPunt eind 2013 de deuren, maar niet voordat we twee keer in de prijzen vielen als, op een paar stemmen na, 'Meest gastvrije winkel van ’s-Hertogenbosch'.
Italië Scheurkalender
In de tussentijd maakten we met ons team 10 jaar lang de Italië Scheurkalender met elke dag een leuke, informatieve, lekkere, grappige, verbazingwekkende wetenswaardigheid over al het moois dat Italië biedt.
Fotografie
Sinds ik me kan heugen, is fotografie een passie. Om mijn kennis en kunde naar een breder en hoger plan te tillen, startte ik met een vakopleiding aan de School voor Fotografie. Hiermee heb ik het vak in de volledige breedte geleerd wat zorgt voor brede ervaring en nog pakkendere foto’s. Deze vakopleiding heeft me keiveel inspiratie, extra kennis en technische inzicht opgeleverd.
In opdracht
Zoals je ziet, heb ik veel gedaan wat Italië-gerelateerd is. Wat ik óók al die jaren doe en minstens zo leuk vind, is het maken van professionele foto’s en prettig leesbare teksten voor diverse organisaties. Dit kan dus ook voor jouw bedrijf. Met mijn ondernemers- en marketingervaring denk ik 1 op 1 met je mee; zo krijgen we helder wat jou en je bedrijf uniek maakt.
Dit is wie ik ben, wat ik doe en heb gedaan. Op mijn beurt ben ik benieuwd naar jou en je bedrijf. Wie weet kan ik ook voor jou foto’s en/of tekst verzorgen. Neem contact met mij, Claudia Zanin, op als je opgewassen bent tegen Italiaans temperament en Hollandse nuchterheid!