Laten we eerlijk zijn: referenties die op de eigen website staan, spreken altijd in het voordeel van het bedrijf, toch? Niemand zal op zijn website plaatsen dat een opdrachtgever ontevreden is.
Opdrachtgevers met grote namen hebben vaak al heel veel op marketingvlak uitgewerkt – natuurlijk staan die namen leuk op een referentielijst. Maar stiekem vind ik het misschien spannender en dankbaarder om juist de communicatie te verzorgen voor kleinere, wellicht nog onbekende, bedrijven. Om hen een stap verder te helpen, om mee richting te geven, om het verschil te maken. En het vervolgens te vertalen in lekker lopende teksten en pakkende foto’s die met elkaar verweven zijn. Kortom: in goede communicatie!
Dat neemt niet weg dat ik uiteraard ook graag voor grote en bekende bedrijven werk waar iedereen voor werkt. Of het nou is op het gebied van copywriting, fotografie of meedenken op marketingvlak; het kan allemaal. Door mijn werkervaring bij grote bedrijven, weet ik dat er meer krachten zijn waar we rekening mee moeten (willen) houden.
Wat zeggen ze over mij...
En als je dan toch wil weten wat men over mij zegt, betekent dat dat ik mijn bescheidenheid even over boord moet zetten. Woorden die ik van opdrachtgevers over mezelf teruggekoppeld krijg, zijn:
"uitblinken in de combinatie tekst en fotografie; betrokken; kritisch, perfectionistisch; oprecht, luisteren; creatief; flexibel; je bent tenminste zelf ook een echte ondernemer."
Zakelijke recensies
Wezenberg Trading:
"Ik heb onlangs op een heel prettige manier mogen samenwerken met Claudia Zanin, namelijk toen ze een aantal gerealiseerde projecten van ons bedrijf op de gevoelige plaat heeft vastgelegd. Foto's die we in onze marketing- communicatie gaan toepassen. Ik kan Claudia van harte aanbevelen; ze heeft frisse ideeën, denkt graag met je mee en is in haar hele benadering open en zeer constructief. Wij zijn heel blij met de gerealiseerde foto's! Bedankt Claudia!"
Koreman's Limoncello:
"Wat een ontzettend gaaf artikel. We zijn super enthousiast. Het is bijna jammer dat we je niet gevraagd hebben het voor onze eigen site te schrijven. Leuke subtiele woordgrapjes ook!"
Page & Picture:
"Out of the box bedenkt en creëert Claudia prachtige beelden en concepten en met bijzondere taalkronkels weet ze steeds weer te verrassen. Met aandacht en interesse en in samenwerking met de opdrachtgever bedenkt zij verrassende creatieve en originele voorstellen. Ga dan ook niet naar Claudia voor een traditionele afbeelding, een voorspelbare quote of een standaard plan. Geef haar de ruimte en zij laat je zien hoe je indruk maakt."
Sportcentre de Dieze:
"Claudia kwam bij ons met een voorstel over het aanpassen van onze website. Wat direct opviel was haar passie en enthousiasme. En de creativiteit! Eindelijk eens een geheel andere kijk op jezelf (Sportcentre de Dieze) presenteren via de website. Uiteindelijk heeft Claudia onze website voorzien van foto's en teksten. Bedankt Claudia! …….ook voor het blijven meedenken en de tips."
Elk Advies:
"Claudia heeft met het aanleveren van mijn informatie een goede balans gevonden tussen tekst, beeld en creativiteit. Het gebruik van de gevonden metafoor is prachtig geworden. Dank je wel voor alle tijd en energie die je er in het gestoken om er voor te zorgen dat ik in mijn kracht kom te staan met mijn website"
Elza.nl:
"Terwijl Claudia fotografeert draaien haar marketing voelsprieten op volle toeren. Ze combineert ter plekke beeld, tekst en concept tot één verhaal. Je kunt niet misgaan, want als ze aan het werk is klopt alles. Dit heeft er voor mij toe geleid dat de foto's op https://elza.nl/ een geheel vormen met de boodschap die ik wil overbrengen.
Hartelijk dank Claudia voor de 200% die je geeft!"
Ebbe Werre Coaching:
"... Het is niet alleen tekst, beeld en creativiteit waarin je uitblinkt, het zijn ook je vragen, je aanpak en geloof in mij waardoor ik me sterk voel in waar ik voor sta."
Rug in Balans:
"... De foto's hebben een mooie sfeer en tijdens de shoot stelde ze me op gemak. Daarbij let ze op details die het beeld sterker maken. Ze is ook nog eens goed in teksten schrijven. Die combinatie van teksten en foto's sluit ze goed op elkaar aan. Voor mij was het een fijne samenwerking."
Confluence Media:
"Claudia gaat net zo lang door tot het goed zit, zowel met beeld als met tekst. Wil je een compleet verhaal waarbij tekst en beeld bij elkaar aansluiten dan moet je bij Claudia zijn. En ik kan het weten want ik werk al jaren met haar samen!"
Particuliere recensies
Gert:
"Hoewel Claudia zeker geen standaard bruiloftsfotografe is, hebben we haar toch gevraagd onze bruiloft vast te leggen. Met haar journalistieke aanpak heeft ze precies dat gedaan wat we hadden aangegeven in ons fijne voorgesprek. Dus niet alleen de standaard foto's, maar juist ook de momenten wanneer wij en de gasten ons onbespied waanden.
De foto's zijn geweldig geworden: ontroerend, ontwapenend en grappig. Alles zit erbij, het is nog mooier geworden dan we hadden verwacht."
Monique:
"Mijn ouders waren heel blij met de foto! Is echt super geworden. Ook van hun gasten veel complimenten gekregen. Dus top gedaan meid. Dankbaar!"
Inge:
"Claudia heeft onze trouwdag gefotografeerd. Wat een geweldige en professionele fotograaf, we hebben superfoto's; elke keer als we ernaar kijken herbeleven we de dag, zo mooi en goed is het gedaan. Gewoon top!!!!"
Bekijk ook mijn tekst en content portfolio en foto portfolio.
Kei-trots
Naast marketing-, tekst- en fotografie-opdrachten voor diverse opdrachtgevers, heb ik diverse concepten in eigen beheer opgezet; die mag je ook tot mijn portfolio rekenen. Er zijn daarbij bovendien een paar 'wapenfeiten' om 'kei-trots’ op te zijn: Italie.nl heeft in 2011, 2012 en 2013 de prestigieuze Travvies webaward gewonnen, één van de grootste publieksprijzen voor reiswebsites in de Benelux. In 2012 en 2013 was het extra bijzonder aangezien ook een vakjury oordeelde over de door het publiek uitverkoren websites.
Het ItaliëPunt heeft twee keer meegedaan aan de verkiezing van meest gastvrije winkel van ’s-Hertogenbosch. Het eerste jaar scheelde het een paar stemmen met nummer 1, het Mövenpick Hotel. Het tweede jaar was Het ItaliëPunt de enige winkel in de top 10 die verder alleen bestond uit Bossche horeca. Dat betekent in feite dat Het ItaliëPunt 2 jaar lang de meest gastvrije winkel was van ’s-Hertogenbosch. ☺
Ben je benieuwd wat de combinatie ‘Italiaans temperament en Hollandse nuchterheid’ jou kan brengen? Bel me voor het maken van een afspraak!